Музичні здібності дитини

Картинки по запросу як розвинути музичні здібності

РЕКОМЕНДАЦІЇ ДЛЯ БАТЬКІВ

ЩОДО МУЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ СТАРШИХ ДОШКІЛЬНИКІВ

Музика для малюка — чарівний світ радісних почуттів і пере­живань. Але цей світ лише тоді стане зрозумілим і близьким, коли в дитини будуть розвинені музичні здібності, й насамперед музич­ний слух та емоційна чутливість.

Чи можна розвинути музичні здібності в дітей? Які види ху­дожньої діяльності оптимальні для дошкільників? Коли і як при­лучати малят до музики? Батьки часто ставлять педагогам такі за­питання.

На думку вчених, музичний розвиток починається дуже рано. Пригадайте, як сприймала музику ваша дитина, коли їй не було ще й року: маля прислухалося, усміхалося. Спершу ви спонукали дитину плескати в долоньки, розгойдувалися в такт музики, а дещо пізніше помітили, що вона й сама цього прагне. А як полюбляють малята дитячі пісеньки, мультфільми, у яких багато музики!

Розвиток музичних здібностей може здійснюватися в різнома­нітній діяльності, яку організує з дитиною дорослий: під час за­нять співами, ритмікою, танцями, слухання музики, гри на інстру­ментах.

Насамперед треба розвивати емоційну чутливість до музики, що починається з уміння сприймати контрастний настрій (харак­тер) пісень та інструментальних п’єс. Для цього потрібна різнома­нітна музика: весела, сумна, повільна, швидка тощо. Усі діти зро­стають під колискову музику. Вона заспокоює, заколисує, створює приємні відчуття ніжності та спокою. Під мамин спів дитина заси­нає і, як правило, міцно спить.

Ось ви ввімкнули програвач. Подивіться, як поводиться дитина під час слухання музики: чи захоплена вона твором, який слухає? Про це можна судити за її позою, рухами, мімікою, жестами. Уже в дошкільні роки у дитини з’являються улюблені твори, вона охоче їх слухає, намагається наспівати. Дитину захоплює звучання влас­ного голосу чи музичного інструмента.

Дитина 4—5 років може визначити жанр музичного твору. Можна запропонувати послухати декілька п’єс П. Чайковського: «Нова лялька» і «Хвороба ляльки» з «Дитячого альбому».

«Послухай уважно музику, — кажете ви, — подумай, яка вона, про що може розповісти». Реакція на музику в цьому віці дуже без­посередня, дитина зазвичай правильно називає її характер.

Щоб посилити сприймання музичного твору, можна використо¬вувати музику як фон під час розглядання картини або слухання казки, малювання чи ліплення.
Чим частіше вдома звучатиме музика, зрозуміла дитині, тим більше шансів виховати в малюка любов до неї.

/Files/images/notnystan.jpg