- Підтримуйте навіть маленькі успіхи дитини, не критикуйте її через неуспіх. Натомість схвалюйте нові захоплення дитини, підбадьорюйте її і вселяйте віру в себе в разі невдач. Радійте успіхам, хваліть за них.
- Стимулюйте дитячу самостійність і не прагніть контролювати всі дії дитини. Дитина повинна мати право зробити помилку і виправити її.
- Підтримуйте і підживлюйте допитливість дитини, адже вона — природний чинник мотивації. Не перетворюйте пізнання на зобов’язання і рутину.
- Не порівнюйте дитину з іншими дітьми. Інакше ви ризикуєте розвинути в неї комплекс меншовартості, лінь та байдуже ставлення до оточення.
- Зацікавлюйте і пояснюйте, чому важливі, доцільні чи цікаві та чи та справа, певне завдання чи ваше прохання. Грайтеся з дитиною, підказуйте відкриття, навчайте корисних навичок.
- Поділяйте захоплення дитини, давайте змогу обирати види діяльності, які їй подобаються, не обирайте на власний розсуд корисні для дитини заняття, не вирішуйте за неї.
- Не виконуйте завдання за дитину. Станьте уважними спостерігачами, готовими підтримати, мотивувати, заохотити.
- Не прагніть, щоб дитина отримувала лише високі оцінки, а вчіть її аналізувати свою роботу, знаходити і виправляти помилки.
- Не намагайтеся переконати дитину в тому, що навчання корисне, а мотивуйте через досвід особистих перемог, реальне переживання успіху .