Фізичне виховання в сім’ї

Фізичне виховання дітей дошкільного вікуУсі батьки воліють, щоб їхня дитина росла здоровою, сильною, міцною, але часто забувають, що розвиток фізичних якостей малюка залежить від них самих. Саме тому турбота про розвиток рухових умінь і навичок дитини повинна стати першорядним завданням батьків буквально з перших років життя людини. Звичайно, фізкультура в ранньому і дошкільному віці має асоціюватися в дитини з веселою грою. Тому варто придивитися, які саме фізичні вправи малюк виконує найохочіше і зробити їх домінантними на перших етапах занять. Надалі слід вводити нові фізкультурні рухи, але робити це тактовно, без натяку на примушування.

Основний період фізкультурних занять батьків з дітьми – від 2-х до 6-й років. Але й після 6-ти не слід забувати про родинну фізкультуру. Систематичні вправи в домашньому спортивному куточку, ранкова гімнастика, вечірня пробіжка з татом-сприятимуть успіху у фізкультурних заняттях у школі.

Можливість включити до розпорядку дня спільні заняття з дитиною знайдеться завжди. Продумайте оптимальні години занять, у режимі вашої сім’ї, домовтеся, що з малям вправлятиметься і татко, і мама. А то й бабуся та дідусь. «Дошкільна» фізкультура і їм до снаги. Займайтеся з дитиною систематично. Тоді вона поступово звикне до фізичних навантажень як до щоденної потреби.

Тривалість домашнього заняття може бути різною – залежно від віку дитини, наявності вільного часу батьків, пори року, відрізку доби, а також від того, чим займається дитина до і після заняття (якщо дитина втомилась після тривалої прогулянки, тривалість заняття має зменшуватись).

Ранкові заняття корисніші за вечірні, оскільки м’язи тіла після сну « розминаються», поліпшується кровообіг у тканинах. Під час зарядки краще пропонувати дитині легкі й уже відомі вправи. Тривалість ранкових занять -близько 10 хв. До обіду обов’язково надайте дитині можливість погуляти, погратися на свіжому повітрі. Якщо є змога, проведіть з нею 12-15 хвилинне фізкультурне заняття, включивши до нього вправи для великих м’язових груп.

Після обіду дошкільняті потрібний сон, а от після нього дуже корисні спокійні коригуючи вправи і – знову прогулянка на свіжому повітрі, під час якої дитину треба заохочувати до бігу, стрибків. В цей час маляті треба розучувати різноманітні вправи з предметами ( іграшками), вправлятися на різних снарядах – гімнастичній стінці, гойдалці, гірці. Найкраще – в товаристві однолітків. Тривалість такого заняття теж становити 18-20 хв.

Вправи перед вечерею – то для батьків найзручніша форма спільних занять. В цей час розучують акробатичні вправи, проводять ігри. Тривалість заняття з дітьми до шести років 20-25 хв.

Після вечері займатися фізкультурою не рекомендується: інтенсивна рухова діяльність після їжі шкідлива ( це стосується будь-якого часу доби), до того ж після фізичних вправ дитина збуджується, довго не може заснути.

Здорову ,моторну дитину не треба припрошувати займатися фізкультурою. Вона сама відчуває потребу в русі, охоче виконує різні завдання. Чудово, якщо ви вчасно підбадьорите малюка, подивуєтесь з того, який він міцний, спритний, сильний, як добре виконує вправи. Так поступово розвиватимуться впевненість у своїх силах. Так поступово розвиватимуться впевненість у своїх силах, бажання вчитися опановувати нові, більш складні вправи та ігри.

Якщо ж у малого немає спортивного інтересу, спершу поміркуйте над причинами. Кволість? Страх? Комплекс «першої невдачі»? Гладкі діти, бува, не люблять фізкультуру, бо їм важко, ліньки рухатися. Таких слід лікувати за допомогою дієти і все таки намагатися прилучити їх до занять, аби вони не відставали в руховому розвитку від однолітків. Окрім похвали, заохочення справить враження і переконливе пояснення, для чого саме потрібні   заняття фізкультурою.

Чим і як займатися? Насамперед, дорослий має достеменно знати, яку вправу він хоче розучити з дитиною, як буде її виконувати і чого бажає цим досягти. Кожна вправа чи рухлива гра мають свій сенс, мету, значення , у зв’язку з чим їх поділяють на кілька груп, і занятть фізкультурою.