Усі батьки воліють, щоб їхня дитина росла здоровою, сильною, міцною, але часто забувають, що розвиток фізичних якостей малюка залежить від них самих. Саме тому турбота про розвиток рухових умінь і навичок дитини повинна стати першорядним завданням батьків буквально з перших років життя людини. Звичайно, фізкультура в ранньому і дошкільному віці має асоціюватися в дитини з веселою грою. Тому варто придивитися, які саме фізичні вправи малюк виконує найохочіше і зробити їх домінантними на перших етапах занять. Надалі слід вводити нові фізкультурні рухи, але робити це тактовно, без натяку на примушування.
Основний період фізкультурних занять батьків з дітьми – від 2-х до 6-й років. Але й після 6-ти не слід забувати про родинну фізкультуру. Систематичні вправи в домашньому спортивному куточку, ранкова гімнастика, вечірня пробіжка з татом-сприятимуть успіху у фізкультурних заняттях у школі.
Можливість включити до розпорядку дня спільні заняття з дитиною знайдеться завжди. Продумайте оптимальні години занять, у режимі вашої сім’ї, домовтеся, що з малям вправлятиметься і татко, і мама. А то й бабуся та дідусь. «Дошкільна» фізкультура і їм до снаги. Займайтеся з дитиною систематично. Тоді вона поступово звикне до фізичних навантажень як до щоденної потреби.
Тривалість домашнього заняття може бути різною – залежно від віку дитини, наявності вільного часу батьків, пори року, відрізку доби, а також від того, чим займається дитина до і після заняття (якщо дитина втомилась після тривалої прогулянки, тривалість заняття має зменшуватись).
Ранкові заняття корисніші за вечірні, оскільки м’язи тіла після сну « розминаються», поліпшується кровообіг у тканинах. Під час зарядки краще пропонувати дитині легкі й уже відомі вправи. Тривалість ранкових занять -близько 10 хв. До обіду обов’язково надайте дитині можливість погуляти, погратися на свіжому повітрі. Якщо є змога, проведіть з нею 12-15 хвилинне фізкультурне заняття, включивши до нього вправи для великих м’язових груп.
Після обіду дошкільняті потрібний сон, а от після нього дуже корисні спокійні коригуючи вправи і – знову прогулянка на свіжому повітрі, під час якої дитину треба заохочувати до бігу, стрибків. В цей час маляті треба розучувати різноманітні вправи з предметами ( іграшками), вправлятися на різних снарядах – гімнастичній стінці, гойдалці, гірці. Найкраще – в товаристві однолітків. Тривалість такого заняття теж становити 18-20 хв.
Вправи перед вечерею – то для батьків найзручніша форма спільних занять. В цей час розучують акробатичні вправи, проводять ігри. Тривалість заняття з дітьми до шести років 20-25 хв.
Після вечері займатися фізкультурою не рекомендується: інтенсивна рухова діяльність після їжі шкідлива ( це стосується будь-якого часу доби), до того ж після фізичних вправ дитина збуджується, довго не може заснути.
Здорову ,моторну дитину не треба припрошувати займатися фізкультурою. Вона сама відчуває потребу в русі, охоче виконує різні завдання. Чудово, якщо ви вчасно підбадьорите малюка, подивуєтесь з того, який він міцний, спритний, сильний, як добре виконує вправи. Так поступово розвиватимуться впевненість у своїх силах. Так поступово розвиватимуться впевненість у своїх силах, бажання вчитися опановувати нові, більш складні вправи та ігри.
Якщо ж у малого немає спортивного інтересу, спершу поміркуйте над причинами. Кволість? Страх? Комплекс «першої невдачі»? Гладкі діти, бува, не люблять фізкультуру, бо їм важко, ліньки рухатися. Таких слід лікувати за допомогою дієти і все таки намагатися прилучити їх до занять, аби вони не відставали в руховому розвитку від однолітків. Окрім похвали, заохочення справить враження і переконливе пояснення, для чого саме потрібні заняття фізкультурою.
Чим і як займатися? Насамперед, дорослий має достеменно знати, яку вправу він хоче розучити з дитиною, як буде її виконувати і чого бажає цим досягти. Кожна вправа чи рухлива гра мають свій сенс, мету, значення , у зв’язку з чим їх поділяють на кілька груп, і занятть фізкультурою.