Протидія булінгу

Ми прагнемо, аби наші діти були здоровими та щасливими, щоб процес їх соціалізації відбувався якомога якісніше й безпечніше. І для цього ми маємо забезпечити дотримання прав; формування поваги до прав і свобод людини, нетерпимості до приниження її честі та гідності, фізичного або психічного насильства, а також до дискримінації за будь-якими ознаками; створити атмосферу безпеки в дитячому колективі, забезпечити процес конструктивної комунікації дітей з оточуючими. Проте часті явища булінгу та високий рівень конфліктності серед дітей не дозволяє повною мірою досягти поставлених цілей.

Дуже часто жертвами булінгу стають діти, яких вдома принижують, знецінюють, ображають. Або є родини, де дитину звикли жаліти – нещасна, хвора, росте без батька… Школа і садок — каталізатор домашніх проблем. Тож, якщо дитина звикла отримати більше уваги до себе, поблажливість батьків, коли вона бідна й нещасна, то вона буде створювати навколо себе таку ж атмосферу і в закладах освіти. Тому дуже важливо виховувати у дитини впевненість у власних силах, гідність, знання своїх прав і свобод, відчуття кордонів – чужих та власних, правила поведінки в групі, як знайти друзів, як просити про допомогу. Безумовно, теми важкі для дошкільника, але все ж їх можна пояснити дитині.

З метою розкриття проблеми, профілактики виникнення явища булінгу та допомоги батькам у вихованні дітей наш заклад запропонував інтерактивне заняття для батьків вихованців.

Психолог та керівник закладу спланували заняття так, щоб батьки вихованців мали можливість уточнити знання про булінг, визначити найбільш впливові чинники, що впливають на виникнення цього явища. За допомогою анкети батьки могли визначити правильність принципів виховання своїх дітей. Запропоновано ознаки, за якими можна розпізнати, що дитина страждає; рекомендації щодо допомоги малюку; алгоритм дій дорослого у разі виникнення ситуації булінгу.

Подано казку, як один із методів виховання малюків, запропоновано власноруч опрацювати його, виконавши вправу “Які права порушуються у казкових героїв?”

Кінець зустрічі передбачав створення пам’ятки “Щаслива дитина”.