Що робити якщо … Вашій дитині складно дружити

Коли дружити складноКартинки по запросу картинки дружба детей

Сором’язлива дитина. Намагайтеся зро­бити так, щоб вдома дитина почувалася упевнено. Проводьте з нею більше часу і показуйте, що цінуєте всі її ідеї. Навчай­те дитину правильно поводитися у си­туаціях, коли вона соромиться, дайте їй змогу спостерігати, як ви спілкуєтеся зі своїми друзями. Також навчайте дитину знайомитися, самі активно долучайтесь до спілкування (лише за згодою дитини), розвивайте у дитини якості, які найбіль­ше цінують її однолітки.

Настирлива дитина. Якщо дитина віддає свої іграшки, намагаючись купити дружбу, чи вимагає від друзів надто багато, можливо, вона має занижену самооцін­ку. Не використовуйте подарунки, щоб проявити свої почуття до дитини. Намагай­теся якомога зрозуміліше демонструвати, що любите дитину такою, якою вона є. Аби дитина почувалася впевненіше на самоті, навчіть її, як можна проводити час, коли вона, приміром, залишається одна вдома.

Агресивна дитина. Зазвичай за агресивною поведінкою ховається невпевненість у собі, невміння адекватно висловлювати власні почуття. Аби допомогти дитині, покажіть, як слід реагувати на конфліктні ситуації, та посильте її віру в себе.

Жадібна дитина. Нерідко дорослим настільки важливо продемонструвати на­стільки великодушна їхня дитина, що вони обирають для цього найдорожчі для неї речі. Не змушуйте дитину ділитися, якщо вона цього не хоче. Пам’ятайте, і діти, і дорослі схильні сприймати те, що їм належить, як частину себе, і не люб­лять віддавати цінні для них предмети.

Боязка або надто завзята дитина. Такі «амплуа» дитина може чергувати залежно від ситуації. Не панікуйте, якщо помітили невластиву дитині поведінку, але будь­те напоготові: поцікавтеся, що сталося, спробуйте в ігровій формі «прожити» си­туацію. Якщо дитина демонструє позицію «завжди лідер» чи «вічний командир», її слід м’яко скорегувати. Якщо дитина не бажає прислухатися до оточення, на­вчайте її звертати увагу на почуття та переживання її друзів, хваліть її за поступки і добрі вчинки.

Картинки по запросу картинки дружба детейДитяча дружба: як побачити проблему і допомогти

Спостерігайте за дітьми, які граються. Так ви матимете змогу визначити та розви­нути корисні якості та розставити правильні акценти у вихованні:

  • симпатія, співчуття і чуйність, перевага, але не на шкоду іншим дітям;
  • інтерес до діяльності однолітків, бажання та вміння домовлятися про корис­тування іграшкою, враховувати інтереси інших;
  • прояв турботи, допомога і взаємодопомога, бажання зробити щось корисне;
  • об’єктивність оцінок та самооцінок;
  • здатність поступатися особистим бажанням на користь друга.

Результати спостережень дадуть вам змогу не лише до­помогти дитині та навчити її дружити, а й виявити власні проблеми у спілкуванні з оточенням, поглянути на себе збоку.

Не втручайтеся. У дошкільному віці дитина прагне са­мостійно обирати собі товаришів. Її тягне до тих, кого вона сприймає як рівних, з ким її пов’язують спільні інтереси. Це універсальна якість усіх дружніх зв’язків протягом життя. За­звичай дорослі недооцінюють здатність дитини або їм не ви­стачає терпіння почекати, доки вона самостійно впораєть­ся з труднощами, які виникли. Чи можна втручатися у дитячі взаємини, якщо здається, що дитина дружить з «непідхожи­ми» однолітками чи «не так, як потрібно»? Ліпше відійти вбік і дати дитині змогу самостійно вирішувати, з ким дружити. Найважливіше, що мають зробити батьки, — поводитися так, щоб дитина могла поговорити з ними про будь-який, зокрема негативний, досвід взаємин.

Як навчити дитину дружити

Навчіть дитину знайомитися. Нерідко з дитиною не хочуть дружити тому, що вона не вміє знайомитися. Поясніть дитині, що будь-яка друж­ба починається зі знайомства. Наголосіть на тому, що під час знайом­ства чимало залежить від настрою та виразу обличчя, тому не можна бути відлюдькуватим чи супитися. Якщо на пропозицію познайомити­ся дитина отримає відмову, їй не слід впадати у відчай, а варто лишень повторити спробу трохи пізніше.

Продемонструйте дитині на власному прикладі усю змістовність та привабливість дружніх взаємин — розкажіть про своїх друзів дитин­ства, про те, у які ігри ви гралися, як проводили разом час, які спільні секрети мали, як сварилися та мирилися. Поговоріть з дитиною про те, що таке дружба, у чому її цінність для дітей і дорослих.

Поміркуйте, можливо з дитиною ніхто не хоче товаришувати, бо вона дуже ревниво ставиться до своїх іграшок і не ділиться ними. Пояс­ність, що на прогулянку не обов’язково брати найулюбленіші іграшки, а тими, які вона взяла, потрібно ділитися. Запропонуйте їй пригостити дітей на майданчику цукерками, яблуками чи печивом.

Організуйте для місцевої дітвори якесь спільне заняття — гру в футбол, запуск повітряного змія, похід у театр, кіно чи зоопарк. Діти отримають чимало приємних емоцій, у них з’являться спільні теми для розмов.

Не говоріть «ні», якщо дитина хоче запросити у гості когось із друзів. Подбайте, аби серед іграшок обов’язково були ті, з якими весело та ці­каво гратися у компанії. Не лінуйтеся приєднатися до дитячих ігор, проте не займайте лідерську позицію.

Запитуйте у дитини періодично, як йдуть її справи із друзями. Під час розмови частіше хваліть її друзів, аби дитина відчувала вашу підтрим­ку і схвалення.

Дайте дитині змогу обирати друзів самостійно. Не нав’язуйте більш підхожих на вашу думку кандидатів, адже цим ви лише зумовите у ди­тини бажання зробити все на зло.

Навчіть дитину дружити, адже деякі друзі дитинства стають вірними супутниками на все життя.