Школа мислення

Підготувала І.Бідюк

МЕТА:   Уточнити , чи вміють діти:

  • Складати картинку із окремих частин;
  • Відповідати на незвичайні запитання;
  • Орієнтуватися в схемах “ кількість-цифра”;
  • Впізнавати і швидко називати предмет, який зображено на картинці;
  • Розкладати геометричні фігури, орієнтуватись на форму та кількість кольорів на фігурі;
  • Відшукувати й правильно писати цифри, які відповідають даному місцю;
  • Орієнтуватись в матеріалах, з яких зроблені різні предмети.

Розвивати кмітливість, мислення, уяву, пам’ять.

Виховувати зосередженість, бажання виконати завдання якнайкраще.

МАТЕРІАЛ:  атрибути до дидактичних ігор:

  • “Хто швидше складе картинку”;
  • “Знайди половинку”;
  • “ Геометрична мозаїка”
  • “ Що з чого зроблено?”;

предметні картинки, схеми для розстановки цифр, підбір запитань.

ХІД   ЗАНЯТТЯ

Вихователь: – Добрий день! Раді вас вітати на інтелект –шоу “ Розумники і Розумниці”. Відразу хочемо представити вам наших учасників. ( Учасники називають себе).

Представляємо наше журі:

  • Отже, ми починаємо.

Зараз ми вияснимо , яка команда почне першою виконувати конкурсні завдання. Ми пограємо в гру “ Склади картинку”.

Для команди “ Розумників” – ігрове поле зеленого кольору.

Для команди “ Розумниць” – червоного.

( Діти складають картинки).

Отже першою справилась команда   …………

То ж їм і першим відповідати на  “хитрі запитання”.

  1. На одній нозі півень  важить 4 кг.

    Скільки важитиме півень на двох ногах?

                                                           ( 4 кг)

  2. Яке колесо під час руху не обертається ?

( Запасне)

  • На столі лежало 5 яблук . Одне  Павлик розрізав на чотири частинки. Скільки яблук залишилося  на столі ?

                                                            ( 5 ).

  • Катруся з дуба груші рвала,

у кошичок складала:

дві  татові і дві матусі,

три братику і три Катрусі.

Скільки всього було груш?

                                         ( На дубі груші не ростуть).

  • П’ять картоплин у каструлі зварилися за 20хвилин. Скільки хвилин варилось 1 картоплина. ( 20 хвилин)
  • Скільки  кроків зробить горобець за сім років ? (Горобець стрибає).
  • У Зайчика 7 морквин. Він з’їв усі , крім трьох. Скільки морквин залишилось у зайчика?  ( 1).
  • У  школу йшло 5 хлопчиків. Зі школи 3 дівчинки. Скільки дітей йшло до школи? ( 5 хлопчиків).
  •  Який  день стоїть між вівторком і четвергом ?  ( Середа).
  1.  Хлопчик ліг спати о 7 годині вечора. Він навів будильник на 8 годину вечора. Скільки годин він проспав , поки його не розбудив будильник? ( 1 год).

Запитання  для другої команди :

  1. Хто більше важить: 3 зайці чи 1 слон? (Слон).
  2. Що стоїть між числами 4 і 6? ( Число 5).
  3. Скільки днів на тиждень полює сова на мишей? (Ні одного. Сова полює вночі).
  4. Що треба зробити цапові, щоб розділити порівну 6 головок капусти між п’ятьма козами ? ( 1 залишити собі).
  5. Над річкою літало 5 метеликів, 2 ластівки, 4 чайки. Скільки птахів літало над річкою? ( 6).
  6. Троє антилоп пробігло 12 кілометрів. Скільки кілометрів пробігла кожна антилопа? ( 12).
  7. Росло 4 берези. На  кожній березі – по 4 гілки, на кожній гілці по 4 яблука. Скільки всього яблук ? ( На березі яблука не ростуть).
  8. Чебурашка, крокодил Гена і Шапокляк чекали поїзда 3 години. Скільки годин чекав поїзда кожен з них ? ( 3 ).
  9. На день народження до кізоньки приїдуть семеро гостей . На скільки частин вона повинна розрізати торт, щоб кожен отримав порівну ? (8).
  10. Уяви собі, що ти капітан корабля. На борту  3 мішки борошна, чотири пасажири. Скільки років капітану? ( Скільки і тобі).

Вихователь: – Зараз журі нам повідомлять скільки балів за це завдання отримує кожна команда.

В цьому конкурсі перемогли ….., і вони починають слідуючий конкурс               “ Склади половинку”.

(Завдання виконується почергово. Кожен учасник бере картку з цифрою, відповідно добирає картку  з відповідною кількістю предметів. Виграє команда, яка складе більшу кількість картинок).

–  Отже, команда “ Розумників “ має………..балів

  • Команда “ Розумниць”  має — балів.

І слідуюче завдання починає команда …………

За  30 секунд ви маєте назвати предмети, які зображенні на картинках. Скільки предметів назвете, стільки балів отримаєте.

( По закінченню оголошується скільки балів за одне завдання і загальна кількість балів).

  • Слідуюче конкурсне завдання “ Геометрична мозаїка”.

Необхідно не тільки розкласти геометричні фігури за формою, але й за кількістю кольорів на кожній фігурі.

Знову ж таки для команди “Розумників” ігрове поле – зеленого кольору, для команди “ Розумниць “ – червоного.

  • Ну , що ж, ми знову попросимо журі оголосити нам кількість балів.
  • Зараз уважно подивіться на цих  математичних жуків. Необхідно розставити відповідні цифри у вільні квадрати . Але будьте уважні, слідкуйте за лініями.

Завдання виконуються почергово.

І зараз останній конкурс, в якому кожен гравець може отримати по 1 балу. Конкурс називається “ Що з чого зроблено ?”.

  • Отже, всі картинки розкладено правильно. І кожна команда отримує по  …. балів.
  • Слово надається голові нашого журі для оголошення переможців і нагородження наших учасників.

Учасники нагороджуються грамотами.