Зайчикові іменини

КОНСПЕКТ інтегрованого заняття

(сенсорний розвиток, ознайомлення з природою) ( ранній вік )

Підготувала:
Вихователь ЗДО №11
Рожко І.Б.

Мета:

  • продовжувати  формувати у дітей уміння розрізняти предмети за величиною та кольором;
  • закріпити знання  про форму(трикутник,квадрат,круг,прямокутник):
  • забезпечити розуміння понять «високий», «низький»,

«вгорі», «внизу»;

  • розуміти значення слів: один,багато;
  • продовжувати вчити називати деталі та споруду (кубик,цеглинка,призма,будинок):
  • формувати вміння дітей складати з частин ціле;
  • розвивати дрібну моторику пальців рук,уміння орієнтуватися в просторі;
  • виховувати взаємодопомогу, бажання доводити справу до кінця;
  • виховувати любов до природи, дбайливе відношення до мешканців лісу.

Матеріал: декорація лісової галявини,лист від зайчика, хатинка,  іграшкові зайчики,  кошик з морквою, будівельний матеріал (кубики цеглинки,призма); дидактичні ігри:

«Виклади доріжку», «Велика,мала морквинка», « Будиночок для зайчика» , «Склади сніговичка».

Хід заняття

                         У нас сьогодні свято,

                     Гостей зібралося багато!

                     А ну ж на мене подивіться!

                     І веселенько усміхніться!

                     Гостям, тепер один одному.

Вихователь.   Діти,  подивіться  скільки гостей до нас прийшло. Давайте привітаємось з ними.

  • Добрий день!

(Чути звуки скрекеке-скрекеке  ) . Хто це?  (Діти відповідають).

Що  хоче нам сорока повідомити?

  • Ой,  піду гляну.(Приносить листа)
  • Дітки,сорока принесла нам  листа від зайчика.

Вихователь. Малята,хочеться дізнатися, що в цьому листі? Але ж ви ще не вмієте  читати. Тоді я сама вам його прочитаю.

                  (відкриває і читає лист)

               « Дорогі мої,малятка,

                 любі хлопчики й дівчатка!

                 Холодної ,зимової днини

                я святкую свої іменини.

               Всіх вас до себе в  гості

               хочу запросити.

               То ж до лісу вирушайте,

              Мою хатинку відшукайте»

Вихователь. Дітки, але ж я не бачу доріжок в ліс,тільки лежать якісь фігури- трикутник, прямокутник,круг,квадрат,овал (Напевно зайчик на щось підказує).   Зараз ми їх розглянемо,  яка фігура,колір,величина.

Дидактична гра «Виклади доріжку»

Вихователь. Ну що, вирушаємо до лісу на пошук зайчикової  хатинки,щоб привітати його з днем народження.

  • Малята,  а що любить їсти  зайчик?(Діти відповідають).

Так,він дуже полюбляє моркву. Ось у мене кошик.Ми зберемо  морквинки зайчикові в дарунок.

Дидактична гра «Велика,маленька морквинка»

Вихователь. Діти, куди ми з вами прийшли? (Діти відповідають)

  • Погляньте ,навколо – як гарно в зимовому лісі.

(Вихователь пропонує дітям сісти на пеньочки)

  • Що росте у лісі? (Діти відповідають)
  • А що це у ялинки?( показую на гілочки).
  • А  що росте на гілочках?(голочки).
  • Які голочки?(зелені,колючі)
  • У лісі ростуть ялинки високі і низькі
  • Яка  ось ця ялинка? (висока).
  • А ось ця?( низька)
  • А скільки ялиночок у лісі ? (багато)
  • Хто сидить на ялиночках? (Діти називають)
  • Де сидить горобчик  вверху чи внизу?
  • Де сидить синичка?

Вихователь. А хто це там висуває вушка? Де сидить зайчик?( під ялиночкою в хатинці)

   (Діти підходять до зайчика і  вітають зайчика з днем народження,дарують йому морквинки)

  • Дітки,  але зайчик чомусь сумний, невеселий: « Що трапилось?» Він мені сказав на вушко  що до  нього  прибіжать на іменини маленькі зайченята, а в них немає будиночків і вони можуть замерзнути в зимовому лісі.
  • Збудуємо  будиночки  зайченятам? (Діти відповідають)
  • З чого можна збудувати будиночки, щоб зайченятам було тепленько?  Що у вас  є на столиках? (Діти відповідають-кубики,цеглинка, призма)

Дидактична гра « Будиночок для зайчика»

Вихователь. Ось ми й справились.

Зайчик. Дякую вам, малята. Ви побудували  зручні і теплі  будиночки для маленьких зайченят.

Вихователь. Зайчику, наші дітки вміють не тільки  гарно працювати,  а  й гратися. І тебе запрошують до гри.

(Діти грають в гру)

В  лісі на галявці пострибали зайці ( Діти стрибають)

Зайцям холодно сидіти,

Треба лапоньки погріти. ( Діти  роблять ковзаючи рухи- гріють лапки)

Зайцям холодно стояти,

Треба трішки пострибати (Діти стрибають)

Вихователь. Малята, але  нам уже час повертатися в садочок . А зайчик  хай  зустрічає  своїх гостей – маленьких зайченят.

До побачення, зайчику.

 Вихователь. Йдемо далі, ліс ще не закінчився. Малята,  подивіться,  що сталося з сніговичками .По лісу гуляла хуртовина і наробила шкоди сніговичкам (на галявині розкидані складові частини сніговиків).Давайте ми з вами складемо сніговичків, допоможемо їм.

Дидактична гра «Склади сніговичка»

Вихователь.Погляньте,сніговички тепер веселі,задоволені.

Молодці,ви впорались і з цим завданням

Діти, вам сподобалось у зайчика на іменинах та в лісі?

Ви були молодці,зробили багато добрих   справ у лісі. А

тепер нам час повертатися до садочка.