ЗАНЯТТЯ З ЛОГІКО-МАТЕМАТИЧНОГО РОЗВИТКУ

ДЛЯ ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ

МЕТА:

          Виявити рівень знань дітей по напрямках:

  • кількісна, порядкова, обернена лічба з переходом через 10;
  • цифровий ряд, лічба двійками, трійками;
  • суміжні числа;
  • склад числа з двох менших;
  • складання і розв’язування задач на додавання та віднімання;
  • календар (місяці, дні тижня, пори року);
  • орієнтування в просторі, на аркуші паперу.
  • Формувати логічне мислення, уяву, пам’ять.
  • Розвивати вміння швидко думати, приймати рішення, відповідати.
  • Виховувати впевненість у своїх  діях, вміннях, знаннях.

МАТЕРІАЛ:  ілюстративний матеріал, набори цифр,  картки із завданнями.

ХІД:

  • Протягом року ми з вами багато подорожували. Ці подорожі були уявними. Ми уявляли себе в лісі, на березі моря, на Марсі тощо.
  • Чи  подобалися вам такі подорожі?

(В.д.)

          –   Сьогодні я пропоную вам аналогічну подорож. Але це буде  подорож на безлюдний острів, що знаходиться посеред океану.

          –   Насамперед хочу запитати, чи знаєте ви, що таке «посеред»?

(В.д.)

          –   Так. Посередині. Отож, уявляємо себе на безлюдному острові.

(Звучить музика «Океанський бриз»).

  • Наш острів зовсім невеликий, його можна побачити відразу всього.

(Прошу всіх встати і підійти на середину кімнати).

  • Що ви відчуваєте?
  • Що ви бачите?
  • Поверніться праворуч. Що бачите зараз?
  • Ліворуч. А зараз?
  • Попереду?  Позаду?

–  З усіх сторін океан. Потрапити на острів ми змогли дуже легко. А от вибратися назад буде складно.  І, як завжди, треба призвати нам на допомогу наші математичні знання та вміння.

Отже, рушаємо на екскурсію по острову.

  • Людей на острові немає, зате багато рослинності. Ось чудові пальми. Скільки їх? А якщо лічити з цієї сторони? А по-порядку? А навпаки? Давайте спробуємо полічити їх двійками, трійками.

(В.д.)

          –  На пальмах мають бути плоди. Які?

          –  На наших пальмах картки із завданнями. Беріть всі по 2 пари і виконуйте завдання, які на них вказані.

(Виконується завдання «Суміжні числа»).

  • Справилися? Тоді рушаємо далі.
  • Ось стежинка із цифр, яка нікуди не веде. Чому?

 Цифри розставлені не правильно. Тоді давайте викладемо цифровий ряд.  Якої цифри не вистачає? Які цифри зайві? Скільки цифрових рядів можна викласти?

(В.д.)

  • По цифровій стежині рушаємо далі. Як ви гадаєте, чи є на безлюдному острові птахи і тварини?
  • Птахи є і дуже особливі. Наприклад, тукани.

 Я вам про них розповідала. І  ось на цих деревах  домівки туканів. Я хочу, щоб ви порахували, скільки може бути в дуплі пташенят-туканчиків, якщо:

* вся сім’я має 5 членів родини:   2+3, 1+4;

*                       7                              2+5, 1+6;

*                       4                              2+2, 1+3.

          –  Не будемо заважати туканам і рушаємо далі. Ми на іншому березі острова. Тут ми бачимо жителів океану. Яких?

(В.д.)

          –  Краби. Дуже цікаві створіння. Коли наступає відлив, краби вилізають із своїх нірок, щоб попоїсти. А ще дати нам нові завдання: скласти задачі. Наприклад, на березі було 3 крабові нірки, побудували ще 3.  Скільки нірок стало на березі?

(Діти складають і розв’язують задачі).

  • Скільки ми вже знаходимося на безлюдному острові.

 Чи є календар? Скільки в календарі місяців? Пір року? Тижнів? (Календар має 52 тижні). Тиждень днів?

  •  Визначаємо, що на безлюдному острові дуже важко орієнтуватися по днях, місяцях тощо.

Тому треба повертатися додому. А щоб повернутися, треба скласти маршрут. Будемо працювати разом. Будьте уважні. Якщо всі наші маршрути будуть однакові, тоді повернемося без проблем.

  • Беріть аркуш паперу, олівець. Починаємо:
  • від крапки:  2 клітинки вправо;
  •                      4 клітинки  вниз;
  •                      6 клітинок вліво  і т.д.
  • Тепер порівняємо наші маршрути. Однакові? Ура! Всі однакові.
  • Отже, ми повернулися  з подорожі на безлюдний острів. Чи задоволені ви?

(В.д.)

  • Насамкінець цікава вікторина. Відповідаємо швидко:
  • Скільки крил у тукана?
  • Скільки ніг у краба?
  • Яка частина доби зараз?
  • Скільки пальм на острові?
  • Який день тижня сьогодні?
  • Скільки нірок будує краб?
  • Яка наша подорож?
  • Скільки дітей подорожувало?
  • Скільки пташенят у тукана?
  • Скільки островів ми відвідали?
  • Скільки повернулося з подорожі?

–  Дякую всім за гарну працю. До нових подорожей.